Budgetcoaching voor zzp`ers

Voor overzicht tussen zakelijk en privé

Kiwa gecertificeerd

Betrouwbaar en discreet

Persoonlijke aandacht

Heb je financiële zorgen?

Ben je het overzicht kwijt tussen zakelijk en privé?

Voor ondernemers is het scheiden van privé en zakelijk van groot belang. Maar soms lopen de privé- en zakelijke financiën zo door elkaar dat je het overzicht kwijt bent. Je hebt geen idee wat je zakelijke inkomsten en uitgaven zijn, hoeveel belasting je nog moet betalen, en hoeveel je privé eigenlijk nog kunt besteden.

Dit is vaak het begin van geldproblemen. Voor je het weet loop je achter met betalingen, en lopen de incasso- en deurwaarderskosten verder op. Om dit te voorkomen kun je het beste zo snel mogelijk hulp inschakelen.

Als gecertificeerd budgetcoach kan ik je hier goed bij helpen door overzicht te creëren en je financiële situatie inzichtelijk te maken. Daarnaast kan ik je ook verschillende administratieve werkzaamheden uit handen nemen, zoals bijvoorbeeld je zakelijke administratie.

Plan kosteloos en vrijblijvend een kennismakingsgesprek in

Ja, ik wil hulp!

Overzicht geeft inzicht

Redenen om een budgetcoach in te schakelen

– Je hebt geen overzicht tussen zakelijk en privé
– Je wilt weten hoe je er financieel voor staat
– Je hebt moeite om rekeningen op tijd te betalen
– Je wilt weten of je (zakelijke) uitgaven omlaag kunnen
– Je gezinssituatie veranderd (geboorte kind, scheiden)
– Je inkomen wisselt sterk
– Je staat regelmatig rood
– Je haalt regelmatig geld van je spaarrekening
– Je wilt sparen maar het lukt niet
– Je hebt betalingsachterstanden of (beginnende) schulden

Bijna helft flexwerkers, zzp’ers en ondernemers komt vaker moeilijk rond

Het Nibud onderzocht vorig jaar meerdere keren welke gevolgen de coronacrisis heeft voor werkenden in verschillende situaties. Van de flexwerkers heeft 44 procent moeite met rondkomen, van de zzp’ers is dat 50 procent en bij de ondernemers geeft 47 procent aan dat zij nu meer dan vorig jaar financiële problemen ondervinden.

Wat kan ik dan allemaal voor je doen?

(Eenmalig) Budgetadvies

Voor ondernemers die voldoende hebben aan eenmalig advies

Budgetcoaching Traject

Voor ondernemers die wat meer begeleiding nodig hebben.  *Maatwerk

BespaarCheck Vaste lasten

Voor ondernemers die maandelijks minder willen betalen aan vaste lasten

Het kennismakingsgesprek

Iedere samenwerking begint met een kennismakingsgesprek bij jou thuis, en is uiteraard kosteloos en geheel vrijblijvend. Wat wordt er besproken tijdens dit gesprek? Allereerst gaat het erom dat wij elkaar leren kennen. We bespreken de reden dat je contact met me hebt opgenomen, en wat ik hierin kan betekenen. Ik geef informatie over wat je van mij kunt verwachten, maar ook vertel ik wat er van jou wordt verwacht. Je krijgt uitleg over het traject en de voorwaarden van de dienstverlening.

Kan ik je helpen, en wil je dit ook graag? Dan gaan we aan de slag!

Budgetadvies

Eenmalig Budgetadvies

We inventariseren de maandelijkse inkomsten en uitgaven, en samen maken we een sluitend maandbudget. Je krijgt adviezen en handige tips om te besparen op de uitgaven. Ook ontvang je een uitgewerkt verslag van alles wat we hebben besproken, zodat je hier altijd op terug kunt vallen als dat nodig is.

Budgetadvies met beperkte begeleiding

Wil je net wat meer begeleiding dan een eenmalig advies?
Ik biedt ook de mogelijkheid om het budgetadvies uit te breiden met beperkte begeleiding. De begeleiding is beperkt tot maximaal 3 huisbezoeken van een uur, met een lichte vorm van coaching en duurt maximaal 3 maanden.

BespaarCheck Zakelijk

Bij deze check kijken we samen naar de belangrijkste kosten die de onderneming heeft, en of er mogelijkheden zijn om hierop te besparen. Veel ondernemers kunnen geld besparen, maar hebben niet de tijd of de energie om dit uit te zoeken. Bovendien is het door alle pakketten, mogelijkheden en aanbiedingen lastig om een duidelijk beeld te krijgen. Ik neem je dit allemaal uit handen en zoek alles voor je uit. 

Budgetcoaching

Hoe ziet een budgetcoaching traject eruit?

We gaan zakelijk en privé scheiden, en maken hier 2 overzichtelijke administraties van. Hierdoor komt er weer orde in de chaos van cijfers en papieren. Samen zetten we alle inkomsten, uitgaven en eventuele schulden op een rij. We bekijken alle mogelijkheden om de inkomsten/omzet te verhogen en de uitgaven en vaste lasten te verminderen, zakelijk en privé. Loop je achter met je administratie of betalingen? Dan help ik je hier ook bij. Verder krijg je veel tips en adviezen, en kun je bij mij terecht als je tussentijds vragen hebt, of gewoon wat extra steun of motivatie kan gebruiken.

Duur traject

De duur van het budgetcoachingstraject is afhankelijk van de situatie en het daarbij passende plan van aanpak. Een gemiddeld traject duurt ongeveer 10 – 12 uur. Wanneer de administratie al redelijk op orde is, zal een traject korter duren dan bij een complexe situatie. Elk traject ziet er dus anders uit en je bepaalt de inhoud grotendeels zelf. De gemaakte afspraken worden vastgelegd, zodat helder is wat van elkaar verwacht wordt.

Alles weer onder controle?

In de laatste fase van het traject heb je alles weer onder controle. Je hebt weer overzicht en inzicht in je privé- en zakelijke administratie. Van chaos in je financiën ga je naar orde en structuur. Nu duidelijk is wat er binnen komt en wat je te besteden hebt, blijkt er vaak meer mogelijk dan je dacht. Zo krijg je weer vertrouwen in de toekomst van je onderneming en rust in de thuissituatie.

Nazorg

Na afloop van het traject nemen we niet meteen afscheid. Na een aantal weken neem ik opnieuw contact met je op om te vragen hoe het gaat. We evalueren het traject en bespreken samen of er nog problemen zijn waar je tegenaan loopt. Als er verder geen vragen meer zijn en je hebt er vertrouwen in dat je zelfstandig verder kunt, bouwen we het contact af. Wel kunnen we de coaching omzetten in maandelijkse ondersteuning voor je privé- en/of zakelijke administratie.

Optioneel:

Zakelijke administratie uitbesteden

Het is ook mogelijk om je zakelijke administratie geheel of gedeeltelijk aan mij uit te besteden. Ik werk met een online administratie, wat veel voordelen heeft voor jou als ondernemer. Denk o.a. aan:

– 24/7 inzicht in je administratie
– App voor je smartphone
– Bonnetjes fotograferen (incl. digitaal archief)
– Automatische koppeling zakelijk rekening
– Facturatiemodule
– Koppelingen betaalsystemen en webwinkelsoftware

Waarom kiezen voor Koomen Budget en Administratie?

bo-koomen
koomen-png-transparant

Persoonlijk contact

Betrouwbaar en discreet

Ik denk met je mee wanneer en waarmee jij dat wilt

KIWA gecertificeerd

Ruim 10 jaar administratieve ervaring

Vast bedrag per maand, geen verassingen

Goed bereikbaar, ook s` avonds en in het weekend

Aanleveren zoals jij dat wilt; digitaal of schoenendoos

Ik hecht veel waarde aan een goede samenwerking.
Jij bepaalt wat je uit wilt besteden en wat je eventueel zelf wilt blijven doen.